Pamoka be vadovėlio – misija įmanoma

Spausdinti

Informacinės technologijos vis labiau įsilieja į mokymo ir mokymosi procesą, tampa neatsiejama jo dalimi.  Mokytojai vis dažniau, kaip pagalbininką pamokoje, naudoja kompiuterį, planšetę ar  išmanųjį telefoną.Tai  suteikia puikias galimybes įdomiau ir efektyviau dirbti , didina mokinių motyvaciją, ugdo jų kūrybiškumą.

Siekdami pamokose aktyviau naudoti IKT Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos mokytojai vykdo  Erasmus + KA 1 projektą  “Pamoka be vadovėlio”, kurio įgyvendinimui paramą suteikė Europos Sąjunga.  Rugpjūčio 25-31 dienomis anglų kalbos mokytojos  L. Stašelienė , R. Samuolienė, istorijos mokytoja R. Adamkevičienė bei chemijos mokytoja A. Leikienė dalyvavo  mokymuose “IKT panaudojimas skaitmeninėje eroje: geriausios programėlės bei mokymosi platformos”, kurie vyko Palerme, Sicilijoje.

Pirmąją dieną lektorius Francesco Tarantino supažindino  dalyvius  atvykusius  iš Bulgarijos, Serbijos, Čekijos, Estijos, Vokietijos, Latvijos. Prasidėjus intensyviai mokomajai veiklai, teoriją keitė praktika- mokėmės dirbti su įvairiomis  programomis, padedančiomis išmaniuosius įrenginius  panaudoti ruošiantis pamokoms, mokinių mokymui bei mokymuisi, įsivertinimui. IKT įrankių Photogrid, Photoseed, Magisto, Powtoon , Explain Everything,  Mentimeter,  Weebly,  Socrative, Edmodo  pagalba kūrėme pristatymus,  viktorinas, sudarinėjome testus, apklausas. Aiškinomės,  kaip gautus rezultatus panaudoti individualios mokinių pažangos stebėjimui bei fiksavimui.

Organizatoriai pasirūpino ir kultūrine programa. Ekskursijos po Palermą metu grožėjomės įspūdinga XIIa. iškilusia katedra, nuostabiuoju, dievybių skulptūromis pagyvintu Pretaria aikštės fontanu, didžiausiais Italijoje bei trečiais pagal dydį Europoje Palermo operos rūmais, kurie garsėja puikia akustika. Be abejo, apsilankėme ir seniausiame Palerme Ballaro turguje, paragavome tradicinių gruzdintų ryžių rutuliukų- arančinių bei traškių tešlos tūtelių, pripildytų rikotos sūriu–cannolių.

Kursai suteikė galimybę įgyti naujų dalykinių žinių, pagilinti šnekamosios anglų kalbos įgūdžius bei pažinti kitos šalies kultūrą.

 

Parengė  R. Samuolienė