Logopedė Lina Girlakytė
Mokinių kalbos tyrimas – tai viena pagrindinių logopedo veiklos krypčių.
- Logopedė išsiaiškina vaikų kalbėjimo ir kalbos sutrikimų pobūdį. Visapusiškai tiriama vaiko kalba (tartis, žodynas, gramatinė kalbos sandara, rišlioji kalba, rašymo ir skaitymo gebėjimai), nustatoma kalbos sutrikimo priežastis ir pobūdis.
-
Gimnazijoje mokinių kalba tikrinama du kartus metuose. Rugsėjo mėnesį tiriama vaikų kalba, siekiant nustatyti kalbos ir kalbėjimo sutrikimus. Gegužės ir birželio mėnesiais įvertinama vaikų, lankiusių logopedinius užsiėmimus, padarytą pažangą, nustatomi pokyčiai vaikų kalboje.
Mokinių kalbos ir kalbėjimo sutrikimų korekcija
- Tiesioginis darbas su ugdytiniais vyksta logopedinių pratybų metu. Lankyti pratybas pirmenybė teikiama pradinių klasių mokiniams. Pratybas vaikai lanko1 kartą, išskirtiniais atvejais 2 kartus per savaitę. Pratybų metu lavinamas artikuliacinis aparatas (liežuvis ir lūpos), smulkioji motorika, turtinimas vaikų žodynas naujais žodžiais, vaikai mokomi taisyklingai tarti garsus, girdėti ir skirti garsus iš klausos, pažinti raideles, kalbėti gramatiškai taisyklingais sakinukais, pasakoti, rašyti ir skaityti.
Dalyvavimas gimnazijos vaiko gerovės komisijos veikloje
- Logopedė dalyvauja gimnazijos vaiko gerovės komisijos veikloje.
- Tvarko logopedo dokumentaciją: sudaro individualias, grupines ir pogrupinės kalbos ir kalbėjimo sutrikimų šalinimo programas, pildo kalbos korteles, pildo pažymas dėl logopedinės pagalbos skyrimo, ruošia mokinių gebėjimų aprašus ir teikia logopedines išvadas Vaiko gerovės komisijai, vežant vaikus į PPT.
Konsultavimas ir pedagoginis švietimas:
Konsultuoja kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių vaikų tėvelius, mokytojus.
Gimnazijos logopedė rengia individualias ir grupines konsultacijas dėl kalbos sutrikimų šalinimo, konsultuoja tėvas (globėjus, pedagogus; vykdo tėvų ( globėjų), pedagogų ir kitų visuomenės narių švietimą aktualiais vaikų kalbos ugdymo, kalbos, kalbėjimo ir komunikacijos sutrikimų šalinimo klausimais.
Kvalifikacijos tobulinimas ir profesinis tobulėjimas
- Gimnazijos logopedė susipažįsta su naujomis kalbos tyrimo bei korekcinio darbo metodikomis, išbando jų galimybes ir taiko jas savo darbe, turtina logopedinį kabinetą vaizdine metodine medžiaga. Aktyviai dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo seminaruose.
Darbo laikas Diena
Diena
Veikla
|
Pirmadienis
|
Antradienis
|
Trečiadienis
|
Ketvirtadienis
|
Penktadienis
|
Pratybos
|
12.05-14.45
|
11.05-13.45
|
11.05-14.45
|
11.05-14.45
|
8.00-13.50
|
Pietų pertrauka
|
14.45-15.15
|
14.45-15.15
|
14.45-15.15
|
14.45-15.15
|
10.35-11.05
|
Konsultacijos
|
15.15-16.15
|
-
|
15.15-16.15
|
-
|
-
|
Netiesioginė veikla
|
-
|
15.15-16.15
|
-
|
15.15-16.15
|
13.50-14.50
|