4K (aš kuriu, aš keičiu, aš su kitais, aš kitiems) modelis

Po įžanginių mokymų darbą mokyklose pradeda 4K modelio koordinatoriai (lmnsc.lt)

Kaip mums sekasi su 4K?

Įpusėjus lapkričiui ir vis labiau įsibėgėjant 4K modeliui mokykloje, norėjosi sustoti ir pažvelgti atgal. Kaip mums sekasi, kuo galima pasidžiaugti, o kas stringa ir kur reikia pasistengti.

Dar vasaros pabaigoje, mąstant, nuo ko pradėti ir kaip reiks įgyvendinti 4K modelį, mintyse sukosi sakinys iš „Geros mokyklos koncepcijos“, kuris skamba taip: „Mokykloje turėtų būti skatinama mokinių saviraiška, aktyvus dalyvavimas neformaliajame ugdyme, įvairiuose projektuose ir teminiuose renginiuose, kurių metu lavinami mokinių mąstymo, kūrybiškumo, lyderystės ir kiti gebėjimai, elgesio, bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžiai.”

Taigi pagrindinis sau išsikeltas tikslas buvo suteikti mokiniams kuo daugiau informacijos apie numatomus neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimus. Norėjosi, kad mokiniai pasižiūrėtų, „pasimatuotų“ siūlomas veiklas ir pasirinktų labiausiai patinkančias.

Todėl jau rugsėjo 2-ąją dieną buvo suorganizuota „Būrelių mugė“. Vaikai aktyviai joje dalyvavo. Ir štai pokytis. Nuo 65%  iki 74% padidėjo gimnazijos mokinių dalis, kuri lanko NVŠ užsiėmimus. Lieka dar 28%. Šio procento dalis mokinių įvairias veiklas vykdo individualiai. Apie kurias sužinau vartydama SeeSaw programėlėje esančius mokinių aplankus. Sudėtingiau yra su tais mokiniais, kuriems atrodo, kad jie nieko neveikia ir tik po pokalbio išaiškėja, kad jam patinka piešti ir jis namuose tai daro, kad kuria scenarijų sesės gimtadienio vakarėliui, išbando naują receptą ar būdamas 12 metų skaito ir nagrinėja knygą apie investavimą... 

Projektai. Jau iki šios lapkričio 20 dienos mokiniams buvo pasiūlyti šie projektai: „Sveikas žmogus – laimingas žmogus“, „Žemės menas“, „Klojimo teatras“, „Padėk sutvarkyti aplinką regioniniame parke“, „Pasaulinė obuolio diena“, „Helovino vakarėlis“, „Svajonių namas“, „Gimnazijos krepšinio lyga“...  Mokiniai tikrai turėjo visas galimybes realizuoti savo kūrybinį potencialą, rasti mielą veiklą.  

Pati sunkiausia vieta - tikslo formulavimas. Vis daugiau mokiniių dalyvauja būrelių veiklose, projektuose, tačiau vis reikia priminti, kad rašant tikslą labai svarbu apibrėžti laiką ir susidėlioti konkretų veiksmų planą. Štai ir aišku, kur dar reikės padirbėti per sekančius mėnesius.

Sėkmės mokiniams, klasių vadovams, neformaliojo vaikų švietimo vadovams, o taip pat ir sau pačiai, žingsnelis po žingsnelio įgyvendinant 4K modelį.

4K modelio koordinatorė Lina Kazakaitienė

Skaitykite apie mokyklose įsibėgėjančias 4K modelio veiklas

Atnaujinta: 2024-08-11
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
6. 13.05 - 13.50
  • 1. 08.00 - 08.45
  • 2. 08.55 - 09.40
  • 3. 09.50 - 10.35
  • 4. 11.05 - 11.50
  • 5. 12.10 - 12.55
  • 6. 13.05 - 13.50
  • 7. 14.00 - 14.45
  • 8. 14.55 - 15.40
Erasmus+