Gimnazijos bendruomenė sveikatą stiprina per projektines veiklas
- Paskelbė : Lina Kazakaitienė
- Paskelbta: 2025-06-13
- Kategorija: Sveika mokykla
Panevėžio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras įgyvendina bendrai finansuojamą 2021–2027 metų ES fondų investicijų programos lėšomis projektą „Prevencinių priemonių, stiprinančių visuomenės sveikatą bei psichologinę gerovę ir atsparumą, skatinimas Panevėžio rajone“. Projekto tikslas: Įgyvendinti visuomenės sveikatos išsaugojimo ir jos stiprinimo skatinančias priemones ir taip sumažinti fizinės ir psichikos sveikatos rizikos veiksnių (alkoholio vartojimas, rūkymas, nesveikas gyvenimo būdas, psichologinės problemos) paplitimo apimtį.
Šis projektas šiais metais pasiekė Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos bendruomenę. Sausio-kovo mėnesiais 7 klasių mokiniai dalyvavo tokiose veiklose kaip: “Nepatogios emocijos – mano vidinis kompasas”, .“Aš ir mano ribos”, .“Aš – ateities herojus”. Jų metu gimnazijos mokiniai mokėsi išlikti savimi skirtingose socialinėse situacijose, gebėti optimaliai ir atvirai reikšti savo jausmus ir mintis, aptarė pagrindinius emocinius poreikius, kurie lemia žmogaus emocinę savijautą ir gerbūvį. Praktikos metu stiprino gebėjimus analizuoti ir suvokti savo jausmus, emocijas, intuiciją, vertybes bei gebėjimą priimti ir vertinti kitų asmenybes. Neuroedukacinėje (NEM) dirbtuvėje, pasitelkiant meninės raiškos įrankius, mokiniai stiprino savimonę ir savitvardą, ugdė pozityvaus mąstymo ir elgsenos įgūdžius. Pratybų metu mokiniai patys kūrė, vaidino įvairias situacijas, kurios pasitaiko dažniausiai mokykloje, ieškojo sprendimo būdų, mokėsi, kaip save pristatyti, nebijoti būti ne tobulu savimi, reikšti jausmus esant žmonių būryje, nebijoti savęs, neteisti kito ir savęs. Mokymų programą mokiniams užbaigėme tema „Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija”. Užsiėmimo metu pristatytos žalingų įpročių rūšys, poveikis fizinei ir psichinei sveikatai. Didelis dėmesys buvo skiriamas įpročių susiformavimą lemiančioms sąlygoms: vidinėms (patiriami išgyvenimai) ir išorinėms(aplinkos įtaka ir pavyzdys). Taip pat mokiniai turėjo ir sveiką gyvenimo būdą skatinantį užsiėmimą, kurio metu pristatytos sveikatai palankios elgsenos sudedamosios dalys: miegas, emocijų higiena, mityba ir fizinis aktyvumas. Užsiėmimai mokiniams padėjo didinti suvokimą apie atsparumą stresui ir polinkį turtėti žalingus įpročius.
Mokymai vyko ne tik mokiniams, bet ir gimnazijos bendruomenei ( mokytojams, mokinio pagalbos specialistams, tėvams, visuomenės sveikatos specialistei). Vasario ir balandžio mėnesį pravesti užsiėmimai tema „Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija“. Užsiėmimo metu lektorius Artiomas Šabajevas kalbėjo apie žalingų įpročių poveikį fizinei ir psichinei sveikatai. Su koučingo, aukšto emocinio intelekto specialiste Goda Maksimyčevaitė dalyviai analizavo savo asmenybės veido bruožus, kurie, pasirodo, gali labai daug papasakoti apie žmogaus prigimtį, tam tikras charakterio savybes, sveikatą, profesiją, net gi santykius ar psichologinę savijautą. Tai nauja ir įdomi patirtis sužinoti daugiau apie save. Taikant neuroedukacijos (NEM) metodus dalyviai tyrinėjo asmenybės galimybes keisti požiūrį į gyvenimą ir stresines situacijas, sužinojo būdus kaip išsilaisvinti iš užgniaužtų emocijų, plėtojo prigimtines sąmonės galias savigydai. Tai – visiškai naujas 5D žmogaus sveikatinimosi būdas paremtas menine raiška, spalvomis, kalbiniais kodais, meditacijomis. Edukaciją vedė neuroedukatorė Kristina Bobrevičiūtė. Aktorius Tomas Pukys dalijosi savo patirtimi, kaip neprarasti kontakto ne tik su kitais, bet ir su pačiu savimi. Diskutavome ką daryti, kad neapimtų socialinis išsekimas.
Na ir savo dalyvavimą projekte užbaigėme devintokų išvyka į „Whatansu“ jaunimo stovyklą „Linksminkis sveikai“. Stovykla organizuota birželio 4-6 dienomis. Stovyklos komanda rūpinasi mokinių socialinių ir asmeninių įgūdžių formavimu, padeda kurti geresnį klasės mikroklimatą, gerus švietimo bendruomenės narių santykius. Kuria žmogiškąjį ryšį per patyrimus ir dalinasi tokiu gyvenimo būdu su kiekvienu stovyklos dalyviu. Komandos patyrę lektoriai, mentoriai, kuratoriai, vadovai, savanoriai, psichologai naudoja Deivido Kolbo į veiksmų orientuotą metodiką, kuri per asmeninę patirtį padeda išgyventi ir suvokti gvildenamos problemos mastą, keliamas emocijas, personalizuojamą patirtį, lydimą refleksijos. Patirtinės stovyklos veiklos įgalina vaikus ar jaunimą būti geriausia savo paties versija ir nuolat plėsti komforto zonos ribas.
Stovyklos metu mokiniai diskutavo apie priklausomybes ir jų žalą fizinei, bei psichinei sveikatai, sveikos gyvensenos privalumus, o atlikdami įvairias patyrimines ir komandines užduotis geriau, pažino save ir savo klasės draugus, išmoko vertinti tylą, pasirūpinti savimi ir kitu. Stovyklos metu gimnazistai prisiminė, kaip svarbu yra būti dėkingam už tai ką turi ir labiau vertinti tuos, kurie yra šalia. Visas tris dienas mokiniai turėjo prisitaikyti prie tam tikrų sąlygų, taisyklių, priimti jiems skirtus iššūkius. Vienas iš iššūkių buvo neturėti su savimi telefono, nes stovykloje akcentuojamas bendrystės kūrimas, gyvas bendravimas ir laiko suvokimas. Pasirodo tai lengvai įveikiama, kai atrandi veiklos ir įdomių patirčių. Kitas ne mažiau svarbus - sveika mityba ir jos režimas. Mokiniai susipažino su sveiku maistu, ragavo naujus, neįprastus skonius, juos vertino. Nors į namus grįžo šiek tiek pavargę, tačiau patirti įspūdžiai šį nuovargį atpirko. Daugelis jų teigė, kad norėtų grįžti ir viską pakartoti iš naujo. Dėkojame projekto iniciatoriams ir organizatoriams už neįkainojamas patirtis.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Aušra Džiugelytė
Mokytoja metodininkė Laura Stašelienė
-
- Paskelbta: 2025-05-04
- Kategorija: Sveika mokykla
-
- Paskelbta: 2025-04-04
- Kategorija: Sveika mokykla
-
- Paskelbta: 2025-03-22
- Kategorija: Sveika mokykla